sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Nectarina

Nectarinele sunt bogate in vitamina C si vitamina A și care conțin o cantitate mare de fibre.

Impreuna cu prunele uscate si piersica, nectarina este un foarte bun aliment pentru copii care au o problema de constipatie, deoarece ea este cunoscuta ca are un efect diuretic, este un laxativ natural.
Singura diferenta dintre piersici și nectarine este lipsa de puf  de pe pielea nectarinei. Nectarinele tind să fie mai mici si mai aromate decât piersicile si au mai multa culoare rosie pe suprafața fructului.
VITAMINE: Vitamina A , Vitamina C , Acidul folic (important în timpul sarcinii) , Niacina , MINERALE: Potasiu , Fosfor , Magneziu , Calciu , Seleniu, Fier, Zinc, Mangan si Cupru.

Cand se poate introduce nectarina in alimentatia copilului meu?
Cei mai mult pediatri recomanda inceperea consumarii fructului nectarina incepand cu 6-7 luni.
Nectarinele sunt dulci si suculente si pot fi combinate cu alte alimente cum ar fi carnea de pui, avocado si banane.


Cum alegem si stocam nectarina?
Cand cumparam nectarine trebuie sa avem grija sa nu gasim taieturi sau vanatai pe fructe. Fructele trebuie sa fie ferme, dar coapte. Cu cat sunt mai moi cu atat sunt la suculente si mai dulci, dar atentie sa nu fie prea moi ca pot fi stricate.
Se depoziteaza la rece, in frigider.

Cum se pregateste nectarina?
Nectarinele pot fi fierte, la abur sau coapte.
Atentie!!! Nectarinele au tentinta de a pierde din valorile nutritive daca sunt fierte prea mult.
Cea mai buna alegere este sa le coacem sau sa folosim cuptorului cu microunde pentru abur.
Nectarinele pot fi preparate sub forma de piure sau in combinatie cu cereale, iaurturi si carne.
Feliile de nectarine congelate, in conditii de siguranta, pot fi foarte bune pentru atenuarea durerii eruptiei dintilor.

Alimente bune pentru a se amesteca cu nectarina:
Mere, avocado, banane, coacaze, morcovi, cartofi, pui, carne de porc, iaurt

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu